سئو (SEO) در دو دقیقه برای کسب و کارهای کوچک

توسط: محسن درم بخت | منتشر شده در 1393/12/13 | بازدید : 10607 بار | زمان مطالعه : 12 دقیقه

سئو (SEO) برای کسب و کارهای کوچک پیچیدگی ندارد. شما می توانید با تمرکز بر چهار چیز رؤیت پذیری سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود داده و بازدیدکننده های بیشتری را به وب سایت مربوط به کسب و کار خود جذب کنید. این چهار چیز عبارتند از انتخاب کلمات کلیدی، ایجاد محتوای خوب، بهینه سازی درون - صفحه ای و لینک های واردشونده به سایت.

شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی نقطه ی شروع در فرایند بهینه سازی وب سایت کسب و کارهای کوچک برای موتورهای جستجو است. شما باید کلمات کلیدی ای انتخاب کنید که:
  1. مستقیماً با کسب و کار شما مرتبط باشند
  2. قابلیت جستجو توسط کاربران را به شکل واقعی داشته باشد
  3. با توجه به بودجه ی شما، بیش از حد رقابتی نباشند
سعی کنید کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کرده و برای شروع کار خود را به 5 کلمه کلیدی محدود کنید.

پس از انتخاب کلمات کلیدی، شما باید حداقل برای هر کلمه کلیدی مد نظر، مطلبی را در قالب یک صفحه آماده کنید. این مطلب باید هدف و نیاز کاربران از جستجو برای کلمه کلیدی مد نظر را تأمین کند.
این مطلب باید غنی تر و بهتر از مطلبی باشد که قبلا در رتبه ی یک نتایج جستجو براساس آن کلمه کلیدی نوشته شده است.
با ایجاد محتوای جدید، شما سپس باید کلمه کلیدی برای هر صفحه را در آدرس(url)، عنوان صفحه، تگ متای توضیحات (meta description) و تگ سرتیتر (header) اضافه کنید. افزون بر اضافه کردن کلمه کلیدی در صفحه، مطالب بیشتری در مورد بهینه سازی درون صفحه ای وجود دارد؛ اما مهم ترین چیز همین افزودن کلمه کلیدی در جاهای مهم صفحه است و بیشترین تأثیر را در کسب رتبه دارد.
ایجاد محتوای خوب و بهینه سازی آن، موجب کسب رتبه در موتورهای جستجو می شود اما شاید(بسته به میزان رقابت در آن کلمه کلیدی) نه آن رتبه ای که باب میل شما باشد. این تعداد لینک ها و کیفیت لینک های وارد شونده به سایت شما است که نهایتا سایت شما را به رتبه ی یک در نتیجه ی جستجو برای یک کلمه کلیدی مورد نظر تبدیل می کند.
عموماً، برای کسب رتبه در صفحه اول نتایج جستجو، سایت شما باید نسبت به سایت رقیب با رتبه ی یک در صفحه نتایج جستجو (SERP) به لینک های مربوط تر و با کیفیت تر بیشتری نیاز دارد. تکرار لینک های سایت های رقیب بالاتر از شما نقطه ی شروع خوبی است. بفهمید چه کسی به آنها لینک داده و از سایت های لینک دهنده به آنها بخواهید به شما هم لینک دهند.
شما هم چنین باید از شرکا/تأمین کننده ها/مشتریان و دوستان خود بخواهید که به شما لینک دهند. با کسب و کار ها و وبلاگ های مرتبط، ارتباط برقرار کرده و به تبادل لینک با آنها بپردازید.
نتایج سئو (SEO) به صورت لحظه ای و یکدفعه ظاهر نمی شوند؛ بنابراین لینک هایی که از سایت های دیگر می گیرید شاید روزها یا هفته برای معتبر شناخته شدن توسط موتورهای جستجو زمان نیاز داشته باشند. شما در طی زمان رتبه ی بهتری کسب کرده و بازدیدکننده های بیشتری خواهید داشت.

دوره‌های آنلاین برنامه‌نویسی لیست دوره‌ها