گام­های طراحی بهینه سایت برای موتورهای جستجو

توسط: محسن درم بخت | منتشر شده در 1393/12/09 | بازدید : 11401 بار | زمان مطالعه : 12 دقیقه

مجموعه اقدامات پیش از انتشار سایت:

  1. انتخاب پلتفرم مناسب برای ایجاد سایت
  2.  انتخاب نحوه نمایش سایت بر روی موبایل (نسخه جداگانه یا واکنشگرا-responsive)
  3.   انتخاب نام دامنه مناسب
  4.  تحقیق در مورد کلمات کلیدی مد نظر
  5.   تعیین راهبرد نگاشت و پیوند محتوا بر اساس کلمات کلیدی مد نظر
  6.  تصمیم‌گیری در مورد ساختار ناوبری-navigation سایت
  7.  ایجاد محتوای مناسب و بهینه‌سازی آن برای جستجوی معنایی و کلمات کلیدی انتخاب شده در گام‌های 4 و5
  8. بارگزاری محتوای مذکور در صفحات  htmlسایت با ساختار شفاف، واضح و استاندارد
  9.   بهینه‌سازی عناصر درون صفحه‌ مانند meta description، تگ عنوان صفحه، سرتیترها، ترتیب و اولویت کلمات کلیدی، خصیصه alt و پیونددهی درون سایتی
  10.  انتخاب نسخه‌ی ترجیح داده شده سایت (با www یا بدون www)
  11. به کارگیری کد ردیابی گوگل آنالیتیک و گوگل وب مستر
  12. تأیید نویسندگی با google+
  13.   استفاده از تگ canonical در صورت لزوم
  14.  افزودن rich snippets برای بهبود نحوه نمایش صفحات سایت در صفحه نتیجه‌ی موتورهای جستجو.
  15.  برای سایت‌هایی که قرار است جایگزین سایت موجود شوند استفاده از redirect 301

مجموعه اقدامات حین انتشار سایت:

  1.   آپلود صحیح همه‌ی محتوا و منابع سایت بر روی هاست
  2.   آزمودن سرعت بارگزاری سایت
  3.   چک کردن robot.txt  برای اطمینان از دسترس‌پذیر بودن سایت از منظر موتورهای جستجو
  4.   تأیید سایت در webmaster  و analytics
  5.   چک کردن redirect صحیح نسخه‌ی غیر مرجح بر نسخه‌ی مرجح
  6.   ایجاد و آپلود sitemap.xml و اعلام آن از طریق webmaster

مجموعه اقدامات پس از انتشار سایت:

  1.   تایید و تصحیح اشکالات 404  در ابزار webmaster
  2.   افزودن لینک به سایت در قسمت درباره یا پروفایل در شبکه‌های اجتماعی مربوط به سایت یا مدیران سایت
  3.  تبلیغ سایت در شبکه های اجتماعی
  4. مانیتور کردن تاریخ cache  شدن صفحات سایت برای اطمینان از نمایه شدن صحیح صفحات سایت توسط موتورهای جستجو

دوره‌های آنلاین برنامه‌نویسی لیست دوره‌ها