توصیه های کاربردی برای سئوی درون - صفحه ای بهتر

توسط: محسن درم بخت | منتشر شده در 1393/12/11 | بازدید : 8561 بار | زمان مطالعه : 12 دقیقه
رفته رفته با گذر از جایگذاری کلمات کلیدی به سمت رویکردهای پیشرفته برای هدف قرار دادن یک عنوان، استفاده از مفاهیم مطرح شده در مبحث فراتر از کلمات کلیدی دشوار نیست. هرچند بیشتر ما ابزارهای لازم برای محاسبه ی میزان ارتباط و نسبت معنایی عبارات و موجودیت ها را در اختیار نداریم، اما میتوان با رعایت چند نکته پیش نویس محتوای در حال نوشته شدن را بهینه کرد:
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی اساس کار را شکل می دهد. اگرچه کلمات کلیدی دیگر به تنهایی برای شکل دهی شالوده ی متن شما کافی نیستند، با این وجود تمام کار با یک بررسی خوب در مورد کلمات کلیدی شروع می شود. شما میخواهید بدانید چه عباراتی را مورد هدف قرار داده اید، رقابت نسبی در ارتباط با کلمات انتخاب شده چقدر است و اینکه این عبارات چقدر مشهور هستند. نهایتا هدف شما متصل کردن محتوای خود به مجموعه کلماتی است که مردم در باکس های جستجو تایپ می کنند.

  • در مورد عناوین و تم موضوعات پیرامونی تحقیق کنید. از اینکه فقط به کلمات کلیدی توجه کنید بپرهیزید. به دنبال فهمیدن تمِ کلمات کلیدی انتخاب شده باشید. کلمات ثانوی مربوط به هر کلمه کلیدی را امتحان کنید. وقتی افراد در مورد موضوع مورد نظر شما صحبت می کنند، از چه واژگانی استفاده می کنند؟ از این واژگان و کلمات جانبی به عنوان المان های شکل دهنده ی متن و محتوای خود استفاده کنید.

  • وقتی در حال ساختن یک محتوای جدید هستید، سعی کنید تمام سوالاتی را که در مورد آن موضوع ممکن است به ذهن برسد پاسخ دهید. محتوای خوب، به سوالات پاسخ می دهد و یک متن که از اجزایی با ارتباط معنایی استوار تشکیل شده این نکته را منعکس می کند. رتبه های برتر در نتیجه جستجو با هر پرس و جویی (query) معمولا نشان دهنده این است که موتور جستجو به این نتیجه رسیده که متن شما بهتر از بقیه به سوال کاربر پاسخ میدهد. وقتی محتوای خود را شکل می دهید، مطمئن شوید سایت هایی با رتبه ی برتر را بررسی کرده و پس از آگاهی از پاسخ های ضمنی یا آشکار آنها پاسخی بهتر را آماده کرده اید.

  • از زبان طبیعی (natural language) استفاده کنید.  در خلال فرایند بررسی کلمات کلیدی، سعی کنید راه های معمول دیگری که ممکن است کاربران به عنوان مورد نظر شما رجوع کنند را هم بررسی کنید و از آن ها در مواقع مناسب از آنها استفاده کنید.

  • محتوای مهم خود را در بخش های مهم صفحه وب قرار دهید. از این که محتوای مهم را در فوتر یا کنار صفحه قرار دهید اجتناب کنید. سعی نکنید موتورهای جستجو را به کمک ترفندهای javascript یا css فریب دهید. مهمترین مطالب شما باید در رؤیت پذیرترین و دردسترس ترین ناحیه برای کاربر باشد.

  • محتوای خود را درست نظم داده و مهندسی کنید. سرتیترها، پاراگراف ها، لیست ها و جداول همگی به ساختاردهی محتوای شما و فهمیدن موتورهای جستجو کمک میکند. یک صفحه وب واضح مانند یک مقاله ی دانشگاهی خوب دارای ساختار بوده و استاندارد است. مقدمه و نتیجه گیری، پاراگراف بندی و ارجاع دهی به ساختار بخشی محتوا کمک می کند.
در نهایت باید توجه داشت که لازم به استخدام یک ابررایانه برای رعایت نکات سئو نیست، اگر ما به جای ماشین برای انسان بنویسیم، محتوای ما مسیر خود در بهینه سازی را تا حدود زیادی طی کرده است.
دوره‌های آنلاین برنامه‌نویسی لیست دوره‌ها