آموزش مقدماتی SEO - فصل اول

توسط: محسن درم بخت | منتشر شده در 1393/12/20 | بازدید : 8867 بار | زمان مطالعه : 12 دقیقه

کاربران چگونه با موتورهای جستجو تعامل دارند؟

یکی از مهم ترین عناصر ایجاد یک راهبرد بازاریابی آنلاین بر اساس سئو (SEO)، یکدلی با مخاطبان است. همین که متوجه شدید بازار هدف شما دنبال چیست، آنگاه می توانید به صورت کاراتری به کاربران مد نظر خود رسیده و آنها را حفظ نمایید.

نحوه ی استفاده ی کاربران از موتورهای جستجو در طی سال های متوالی رشد کرده اما اصول اولیه یک جستجو تا میزان زیادی بلاتغییر مانند است. معمولاً یک فرایند جستجو براساس گام های زیر ایجاد میشود:


1.    احساس نیاز به یک پاسخ، یک راه حل یا نیاز به اطلاعات در مورد چیزی

2.  فرموله کردن این نیاز در قالب رشته ای از کلمات و عبارات که به عنوان یک «پرس و جو (query)» شناخته می شود

3.    وارد کردن این پرس و جو در موتورهای جستحو

4.    مرور پاسخ های داده شده ی مرتبط توسط موتور جستجو

5.    کلیک بر روی یک نتیجه

6.    جستجوی یک راه حل یا یک لینک به راه حل در صفحه ی کلیک شده

7.    بازگشت از آن صفحه در صورت عدم رضایت و جستجوی پاسخ در سایر لینک های نتایج

8.    انجام جستجوی جدید با اصلاح و پالایش پرس و جوی قبلی

 

اغلب گفته می شود «برای کاربران بسازید نه برای موتورهای جستجو.» به طور معمول افراد سه نوع از پرس و جو را انجام می دهند:

1-  «انجام دادن - Do» پرس و جوهای تراکنشی: مثلا هنگامی که یک کاربر قصد خرید یک بلیط هواپیما یا گوش دادن به یک موزیک را دارد.

2-  «دانستن - Know» پرس و جوهای اطلاعاتی: مثلا وقتی که یک کاربر می خواهد نام بهترین رستوران در تهران را بداند.

3-  «رفتن - Go» پرس و جوهای ناوبری (navigation): به طور مثال وقتی یک کاربر قصد رفتن به یک سایت دیگر مثلا فیسبوک یا صفحه اصلی یک سایت دانشگاهی را دارد.

وقتی که یک بازدید کننده پرس و جویی را در یک باکس جستجو وارد کرده و سایت شما را باز می کند آیا از آنچه یافته راضی می شود؟ این سوال اولیه ای است که موتورهای جستجو در طی روز میلیاردها بار در تلاش برای پاسخ دادن به آن هستند. اصلی ترین مسئولیت یک موتور جستجو ارائه نتایج مربوط، به کاربران خود است. بنابراین شما نیز از خود بپرسید که مشتریان هدف شما دنبال چه چیزی هستد و مطمئن شوید که آن را به کاربران خود ارائه می دهید.

هم چیز از تایپ کردن کلمات در باکسی کوچک شروع می شود.

قدرت واقعی بازاریابی از طریق سئو

 چرا باید زمان و انرژی و منابع خود را در زمینه ی سئو – seo به کار بگیرید؟

-         استفاده از موتورهای جستجو بیش از حد معمول شده

-                     جستجو نیروی محرک حجم غیر قابل تصوری از فعالیت های اقتصادی آنلاین و آفلاین است

-         نتیجه ی مطالعه ای توسط Slingshot SEO در سال2011 نتایج شاخص کلیک از طریق رتبه (click-through rate)  را به شکل زیر اعلام می کند:

·        CTR برای رتبه اول در نتایج جستجوی گوگل 18.2%

·        CTR برای رتبه دوم 10.1% ، رتبه سوم 7.2%، رتبه چهارم 4.8% و دیگر نتایج صفحه اول زیر 2%.

·        برای بینگ رتبه اول CTR برابر 9.66% بود

·        میانگین CTR برای 10 نتیجه اول یعنی صفحه اول در گوگل 52.32% و برای بینگ 26.32% بود.

 

به شکل زیر نگاه کنید:

دوره‌های آنلاین برنامه‌نویسی لیست دوره‌ها