آموزش طراحی و پیاده سازی سایت(بخش دوم)

توسط: محسن درم بخت | منتشر شده در 1394/08/11 | بازدید : 14101 بار | زمان مطالعه : 12 دقیقه

در مقاله  قبلی که آموزش طراحی و پیاده سازی سایت با نیازمندی های اولیه برای تبدیل شدن به یک طراح وب سایت مبتدی آشنا شدیم.در این مقاله می خواهیم خصوصیا ت یک طراح وب سایت حرفه ای را بررسی نماییم.

سوال : چگونه می توان در زمینه طراحی سایت حرفه ای شد؟

همه ما تقریبا قبول داریم که در هر زمینه ای مخصوصا زمینه های فنی اصول دستیابی به موفقیت یکسان است.در زمینه برنامه نویسی و همچنین طراحی سایت نیز همان اصول را داریم.تلاش و پشتکار و صبر و تحمل برای دستیابی به موفقیت همیشه نیاز است.


به سراغ بحث اصلی یعنی نحوه حرفه ای شدن در زمینه طراحی وب سایت برویم.از کجا شروع نماییم؟

در ابتدا همانطور که در مقاله قبل نیز به آنها اشاره کردیم تسلط به JS,CSS,HTML ضروری است.امیدوارم که کار مطالعه آنها را شروع کرده باشید و از منبعی که معرفی شده بود نیز استفاده کرده باشید.

کار بعدی که باید انجام دهید تا یک طراح وب سایت حرفه ای شوید این است که وب سایت های مختلف را ببینید و به قسمت های مختلف آنها مانند ساختار کلی، نحوه نمایش منوها و قسمت های مهم وب سایت توجه نمایید و سعی کنید روزانه چندین وب سایت جدید مشاهده نمایید.با خود قرار کنید روزانه 5 وب سایت جدید در حوزه های مختلف مانند خبر، فروشگاه اینترنتی و ... را مشاهده کنید.اگر آدرس وب سایت هایی را که مشاهده می کنید را به صورت آرشیو نیز برای خود نگه دارید به همراه نکات مثبتی که آن وب سایت داشته خیلی خوب است.


در ادامه با مسلط شدن به CSS,HTML یک وب سایت برای خودتان طراحی کنید.این وب سایت می تواند رزومه آنلاین شما باشد یا در رابطه با موضوع که به آن علاقه دارید مثلا معرفی موسیقی و سبک های مختلف آن.برای این منظور ابتدا بر روی کاغذ شکل کلی که برای صفحه اصلی سایت خود در نظر دارید را رسم نمایید و پس از نهایی شدن به سراغ پیاده سازی آن بروید.

** در قسمت ابتدایی یادگیری و استفاده از CSS , HTML اگر مشکلی داشتید حتما با من تماس بگیرید از طریق قسمت گفتگویی که در سایت دیده شده است.

برای وب سایت خود نیاز به تصاویر و لوگو خواهید داشت.حالا باید سراغ نرم افزارهای گرافیکی مانند Adobe Photoshop نیز بروید تا این نیازها را طراحی و در وب سایت خود جاگذاری نمایید.در ابتدا کار سختی است ولی شما قصد حرفه ای شدن دارید پس باید جستجو کردن چیزهای جدید برای آموختن را خوب فرا بگیرید.

صفحه اصلی وب سایت خود را کامل نمایید و در صورتیکه که علاقه داشتید آن را برای ما نیز ارسال نمایید تا کار انجام شده توسط شما را با کار سایر دوستان مقایسه نماییم.


هدف از این سری مقالات حرکت گام به گام به سمت تبدیل شدن به یک طراح وب سایت است که قصد داریم در هر مرحله مشکلات را مشخص و برای آنها راهکار ارائه نماییم تا طراحی ما با کیفیت مناسب و استانداردهای روز به نتیجه برسد.

یادگیری تگ های  اولیه و مهم HTML فقط نیاز به صرف 5 ساعت زمان دارد که می توانید از همین الان شروع نمایید.

 

دوره‌های آنلاین برنامه‌نویسی لیست دوره‌ها