بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو مقدمه ای بر بهبود کسب و کار

توسط: محسن درم بخت | منتشر شده در 1395/02/25 | بازدید : 10152 بار | زمان مطالعه : 12 دقیقه

با توجه به رشد زیاد نفوذ اینترنت در کشور و هوشمند شدن اکثر گوشی های کاربران ایرانی، اهمیت دیده شدن هر کسب و کاری در اینترنت بسیار پراهمیت تر از گذشته شده است.دیگر مانند سابق مردم به بازارها نمی روند تا جنس خود را با گشتن در پاساژها و مغازه ها بیابند.بلکه در گوشی همراه خود و با مراجعه به موتورهای جستجو به دنبال آن گشته و کالای مورد نیاز خود را در چندین فروشگاه اینترنتی می بینند و آنها را با یکدیگر مقایسه می نمایند تا در نهایت کالا را ازسایتی که شرایط بهتری دارد سفارش می دهند.

برای همین است که نقش وب سایت ها بسیار پررنگ تر از گذشته شده است.در هر برهه ی زمانی شاهد پدیدآمدن شبکه های اجتماعی متنوعی هستیم که هرکدام طول عمری دارند و پس از مدتی به دلایل مختلف از دور خارج می شوند.در حالیکه وب سایت ها سال های سال است که فعالیت می نمایند و همیشه جایگاه خود را حفظ کرده اند.پس نکته اول اینکه کسب و کار خود را ابتدا بر روی یک وب سایت استاندارد معرفی نمایید و در ادامه توسط شبکه های اجتماعی مختلف آن را گسترش دهید و تنها بر روی شبکه های اجتماعی فعالیت نکنید.

وجود یک وب سایت مستقل برای کسب و کار شما اعتبار می آورد و شما هیچ وقت نگران از کار افتادن شبکه اجتماعی مورد نظرتان نخواهید بود چون اصل فعالیت شما بر روی وب سایتتان خواهد بود.شما بر روی وب سایت خود می توانید براحتی کالا یا خدمات خود را شرح دهید و از آن تصاویر متفاوتی برای بهتر دیده شدن بگذارید.


طراحی وب سایت ما باید چگونه باشد تا ما را در کسب و کارمان موفق نماید؟

همانطور که در ابتدای متن گفته شد فضای اینترنت دیگر فضای بازارسنتی نیست که تعداد محدودی فروشگاه باشد.در فضای مجازی و اینترنت رقابت بسیار سخت تر می شود.هر کسب و کاری هوشمندانه عمل نماید و برای فعالیت خود برنامه داشته باشد می تواند نسبت به رقبای خود موفق تر باشد.در فضای اینترنت ایران شرکت هایی بودند که سال های گذشته مقام اول را در ارائه سرویس خاصی داشتند ولی به دلیل عدم توجه به مباحث جدید و دیده نشدن در جستجوهای کاربران از گردونه رقابت خارج شده اند.

با بهینه سازی سایت خود کاری کنید که بهتر دیده شوید.



برای اینکه در جستجوهای مرتبط با کسب و کارتان توسط کاربران در گوگل بهتر دیده شوید باید استانداردهایی را در وب سایت خود رعایت نمایید. وب سایت شما علاوه بر کاربرپسند بودن باید به اصطلاح سئوپسند نیز باشد.

یعنی از نظر فنی و محتوایی باید کارهایی روی وب سایت خود انجام دهید که در جستجوها وضعیت بهتری داشته باشید و در مقام بالاتری دیده شوید.

در بیشتر نتایج جستجوها، کاربران هیچ گاه به سراغ صفحه دوم نمی روند و اکثر اوقات بر روی 3 نتیجه اول کلیک می نمایند.پس در ابتدا باید تلاش کنید وب سایت خود را به صفحه اول برسانید و  در ادامه به سمت قرارگرفتن در سه نتیجه  اول پیش بروید.

بهینه سازی سایت یا همان سئو مهم ترین مساله در طراحی وب سایت های در 2 سال گذشته شده بوده است.در ابتدا باید شما در جستجوها بتوانید خوب دیده شوید تا در ادامه کاربر به وب سایت شما وارد شودو پس از آن ویژگی مهم کاربر پسند بودن الویت دارد تا بتوان کاربر را پس از وارد شدن به وب سایت جذب نمود.


چگونه کاربران زمان بیشتری در سایت ما بمانند؟

لینک های داخلی متنوع و محل قرارگیری آنها در وب سایت و همچنین مشخص بودن نحوه استفاده از وب سایت شما باعث خواهند شد که کاربر زمان بیشتری را در وب سایت شما بماند و به مشاهده صفحات بیشتری از وب سایت بپردازد.


چگونه رتبه سایت را افزایش دهیم؟

برای افزایش رتبه وب سایت مشخه های مختلفی تاثیرگذار می باشند و مهم ترین مشخصه تعداد بازدیدها از وب سایت شما می باشد.برای اینکه تعداد بازدید را بالا ببرید باید وب سایت سئوپسند و در نهایت کارپسندی داشته باشید.باید در کاربر حس خوبی ایجاد نماید تا مجدد به وب سایت شما بازگردد و حتی آن را به سایر دوستان معرفی نماید.

در این سری از مقالات قصد داریم روش های رشد و پیشرفت کسب و کارتان را توسط مطالبی چون بهینه سازی وب سایت و ارتقاء رتبه آن در گوگل بررسی نماییم.

ادامه مطلب را در مقاله بعدی بهینه سازی رتبه وب سایت ملاحظه بفرمایید.

 

 

دوره‌های آنلاین برنامه‌نویسی لیست دوره‌ها