10 ویژگی وب سایت حرفه ای

توسط: محسن درم بخت | منتشر شده در 1395/02/26 | بازدید : 34769 بار | زمان مطالعه : 12 دقیقه
وب سایت حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
چگونه طراحی کنیم تا در پایان کار یک وب سایت حرفه ای داشته باشیم؟
ویژگی های وب سایت خوب چیست؟
 
این سوال ها و کلی سوال دیگر در این زمینه وجود دارد که با رعایت کدام اصول طراحی سایت می توان یک سایت حرفه ای طراحی کرد.با مطالعه منابع مختلف در رابطه با طراحی سایت موارد متعددی برای طراحی سایت حرفه ای مطرح شده است.در این مقاله 10 ویژگی سایت حرفه ای را بررسی می نماییم.
برای طراحی وب سایت حرفه ای باید توجه داشته باشیم که برای چه کاری و با چه هدفی سایت طراحی می کنیم.توجه نکردن به نوع کاربرد و هدف وب سایت باعث می شود که ما نتوانیم طراحی سایت حرفه ای انجام دهیم.
 

 
10 ویژگی وب سایت حرفه ای :
1- یک طرح و نقشه راه منطقی برای طراحی و پیاده سازی وب سایت به شکلی که کاربر پس از ورود به وب سایت به راحتی متوجه عمکرد وب سایت و نیز متوجه کاربرد بخش های مختلف آن بشود. داشتن یک طرح و نقشه راه استاندارد در طراحی سایت باعث کاربرپسند بودن و امتیاز بهتر در سئو وب سایت شما خواهد شد.
 
2- نمایش اطلاعات مهم مربوط به کسب و کار در قسمت های مهم وب سایت : کاربر در وب سایت شما به دنبال خدمات و یا محصولات اصلی شما می باشد. برای همین باید به کاربر این اطلاعات مهم را در قسمت های اصلی وب سایت نمایش دهیم به جای اینکه کاربر را با لینک های شبیه درباره ما و اطلاعات غیرضروری دیگر کلافه کنیم. مثلا در وب سایت رستوران، کاربر به دنبال منو غذا، فضای رستوران، ساعات فعالیت و آدرس رستوران می  گردد و به بخش های دیگر توجه چندانی ندارد.
 
3- در طرا حی سایت اطلاعات تماس با ما را در دسترس و جلوی چشم کاربر قرار دهید. هیج چیز بدتر از آن نیست که کاربر در وب سایت شما به دنبال اطلاعات  تماس بگردد. در اطلاعات تماس راه های تماسی را در وب سایت قرار دهید که همیشه به آنها پاسخگو باشید. اگر تلفن خود را هرزگاهی از   دسترس خارج می کنید بهتر است آن را در اطلاعات تماس وب سایت قرار ندهید و فقط از ایمیل استفاده نمایید. حتما از ایمیلی استفاده نمایید    که برای آن دامنه می باشد و از ایمیل gmail یا سایر ایمیل های شخصی به هیچ وجه استفاده نکنید.
 
 

 
4- در طراحی وب سایت از لینک دهی مشخص و نام های واضح برای منوها و لینک ها استفاده نمایید. استفاده از نام های مشخص و استاندارد به کاربر وب سایت حرفه ای شما حس خوبی خواهد داد و او را دچار سردرگمی نخواهد کرد. در لینک دهی سعی کنید نوشته لینک مشخص باشد که برای ورود به   کدام صفحه و انجام چه کاری است.
 
5- امنیت یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت حرفه ای است. در طراحی وب سایت کسب و کارهای مهم به نکات امنیتی بیشتر توجه نمایید.می توانید    با گذاشتن یک گواهی امنیت ssl بر روی وب سایت خود اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه اعتماد کاربران را به وب سایت حرفه     ای خود افزایش دهید.
 
 6- استفاده از امکان نشر مطالب و خدمات وب سایت شما در شبکه های اجتماعی. رسانه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما  خواهند داشت. پس در طراحی وب سایت حرفه ای امکانی را فراهم نمایید که کاربر در صورت تمایل بتواند صفحه مورد نظرش را در شبکه   اجتماعی دلخواهش به اشتراک بگذارد.
 
 7- نمایش مناسب وب سایت شما در موبایل یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت حرفه ای می باشد. طراحی شما باید خود را ابعاد نمایشگرهای مختلف تطبیق    دهد تا همه کاربران بتوانند از وب سایت شما استفاده نمایند.
 

 
8- صفحه سوالات متداول را در وب سایت حرفه ای خود حتما قرار دهید. همیشه برای کاربران و مشتریان سوالات متداول وجود دارد که ذهن آنها را مشغول کرده و آنها را دچار استرس می کند. اکثر این سوالات بین کاربران تکراری و مشخص می باشد. این سوالات را گردآوری کنید و برای آنها پاسخ های    مناسب و کوتاه پیدا کرده و در صفحه سوالات متداول وب سایت حرفه ای خود قرار دهید.
 
9- برای وب سایت حرفه ای خوب یک میزبان حرفه ای پیدا کنید. حتما به دنبال یک سرویس دهنده میزبانی(هاستینگ) باکیفیت و حرفه ای باشید. در  انتخاب چنین میزبانی به کیفیت سرویس دهی، مدت زمان پاسخگویی به مشکلات و در دسترس بودن توجه زیادی نمایید.
 
 10- لطفا از ویژگی های زیر در طراحی وب سایت حرفه ای استفاده نکنید.
     - استفاده از موسیقی
     - استفاده از Flash
     - هر چیزی که به صورت خودکار شروع به پخش یا اجرا نماید.
  - اطلاعات اضافه نظیر نوشته، تصویر و فیلم – استفاده از اینها باعث کندی و زیاد شدن مدت زمان بارگذاری صفحه می شود.
 
10 ویژگی وب سایت حرفه ای را با یکدیگر بررسی نمودیم. حالا می توانید با رعایت نکات بالا در طراحی وب سایت های خود، وب سایت حرفه ای تولید نمایید و میزان رضایت کاربران و مشتریان وب سایت خود را افزایش دهید.
 

مشاهده دوره رایگان آموزش طراحی صفحات وب

 
دوره‌های آنلاین برنامه‌نویسی لیست دوره‌ها